1.Статут Віньковецького закладу дошкільної освіти ясла - садка № 1 комбінованого типу

ЗМІСТ

1.Загальні положення …………………………………………………………….. 2-4

2. Комплектування закладу дошкільної освіти (ЗДО)……………………………  4-6

3. Режим роботи закладу дошкільної освіти ……………………………………… 6

4. Організація освітнього  процесу в ЗДО………………………………………… 6-7

5. Організація роботи закладу освіти в умовах встановлення карантину,  дистанційного навчання……………………………………………………………  7-9

6. Організація харчування дітей у закладі  дошкільної освіти ………………… 9-10                    

7.Медичне обслуговування дітей у ЗДО………………………………………..  10-11

8. Учасники освітнього процесу………………………………………………… 11-15

9. Управління закладом дошкільної освіти ……………………………………. 15-18

10. Майно закладу дошкільної освіти ………………………………………….. 18

11. Фінансово – господарська діяльність дошкільного закладу………………. 18

12. Контроль за діяльністю ЗДО…………………………………………………  19

13.Прикінцеві положення………………………………………………………… 19

 14. Додатки……………………………………………………………………….  20-22

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Загальні положення

1.1. Цей статут розроблено відповідно до Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Україна від 12.03.2003р. № 305, та постанови № 86 від 27 січня 2021 р., Кабінету Міністрів України(із змінами та доповненнями)   

1.2. Віньковецький  заклад дошкільної освіти ясла-садок  №1 комбінованого типу Віньковецької селищної ради, Хмельницької області   (далі —Віньковецький ЗДО №1) створено на підставі рішення Віньковецької селищної ради Хмельницького району, Хмельницької області.

1.3. Повна назва закладу освіти - Віньковецький  заклад дошкільної освіти ясла-садок  №1 комбінованого типу Хмельницького району, Хмельницької області.

1.4. Скорочена назва закладу освіти – Віньковецький ЗДО ясла-садок  №1комбінованого типу.

1.5. Тип закладу освіти — заклад дошкільної освіти (ясла-садок) комбінованого типу для дітей віком від одного до шести (семи,  восьми) років .

1.6. Заклад освіти здійснює свою діяльність за наявності ліцензії на право провадження освітньої діяльності у сфері дошкільної освіти, виданої у встановленому законодавством України порядку.

1.7. Юридична адреса закладу освіти: 32500 Хмельницька обл.,Хмельницький район, смт. Віньківці, вул. Патріотів України , буд. 23.

1.8. Засновник закладу освіти — Віньковецька селищна рада, Хмельницького району, Хмельницької області  (далі — засновник).

Засновник (або уповноважений ним орган) здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі з обладнанням і матеріалами, організує будівництво й ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування та медичне обслуговування дітей.

Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу дошкільної освіти незалежно від підпорядкування, типів і форми власності приймає його засновник.  

1.9. Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», постановами Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування у галузі дошкільної освіти; правилами і нормами охорони праці та безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки й цивільного захисту; цим статутом і правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

1.10. Заклад освіти є юридичною особою, має печатку і штамп установленого зразка, бланки з власними реквізитами.

1.11. Мета закладу освіти — забезпечити реалізацію права дитини на дошкільну освіту, її фізичний, розумовий і духовний розвиток, соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту.

1.12. Діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію основних завдань дошкільної освіти:

- зберігати та зміцнювати фізичне, психічне і духовне здоров’я дитини;

- виховувати в дітей любов до України, шанобливе ставлення до родини, повагу до народних традицій і звичаїв, державної мови, регіональних мов або мов меншин та рідної мови, національних цінностей Українського народу, а також цінності інших націй і народів, свідоме ставлення до себе, оточення та довкілля;

- формувати особистість дитини, розвивати її творчі здібності;

- виконувати вимоги Базового компонента дошкільної освіти;

- забезпечити соціальну адаптацію та готовність продовжувати освіту;

- здійснювати соціально-педагогічний  патронат сімї.

1.13. Діяльність закладу освіти спрямована на реалізацію принципів дошкільної освіти:

-                     доступність освітніх послуг;

-                     рівність умов для реалізації задатків, нахилів, здібностей, обдарувань, різнобічного розвитку кожної дитини;

-                     єдність розвитку, виховання, навчання і оздоровлення дітей;

-                     єдність виховних впливів сім’ї і закладу освіти;

-                     наступність і перспективність між дошкільною та початковою  освітою;

-                     особистісно-орієнтовний підхід до розвитку особистості дитини;

-                     демократизація та гуманізація педагогічного процесу;

-                     відповідність змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти особливостям розвитку та стану здоров’я дитини .

1.14. Основні повноваження закладу освіти:

- задовольняє потребу громадян відповідної території на дошкільну освіту;

- забезпечує відповідності рівня дошкільної освіти вимогам Базового компонента дошкільної освіти;

- створює безпечні та нешкідливі умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я дітей,їх розумового, психологічного, духовного, емоційного розвитку, виховання та навчання дітей;

- формує в дітей гігієнічні навички та основи здорового способу життя, норми  безпечної поведінки;

Заклад освіти:

- забезпечує добір і розстановку кадрів;

- дотримується фінансової дисципліни, зберігає матеріально-технічну базу;

- за потреби формує освітню програму закладу;

- здійснює соціально-педагогічний патронат, взаємодію з сім’ями здобувачів освіти;

- утворює, реорганізує та ліквідує структурні підрозділи (відділення, групи) у межах своїх повноважень згідно чинного законодавства.

- надає батькам психолого-педагогічну підтримку та інформацію про особливості розвитку, організацію життєдіяльності дитини в ЗДО та вдома.;

- самостійно планує свою діяльність та формує стратегію розвитку закладу.

1.15. Заклад освіти несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- реалізацію головних завдань дошкільної освіти, визначених Законом України «Про дошкільну освіту»;

- забезпечення рівня дошкільної освіти згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти, вимогами до її змісту, рівня та обсягу;

- дотримання фінансової дисципліни й збереження матеріально-технічної бази.

1.16. Взаємини між закладом освіти, юридичними та фізичними особами визначаються укладеними між ними  угодами.

 

2. Комплектування закладу освіти

2.1. Заклад освіти розрахований на 6 груп,  120 місць.

2.2. В закладі можуть комплектуватися групи:

- за віковими ознаками;

- за родинними ознаками;

- різновікові групи;

- короткотривалого перебування;

- спеціальні групи для дітей з порушеннями мовлення( за потреби формуються одного віку або різновікові: з числа дітей середнього та старшого дошкільного віку), з урахуванням характеру і рівня мовленнєвого недорозвинення; 

- інклюзивні групи для дітей з особливими освітніми потребами (ООП) , в тому числі дітей-інвалідів,  відповідно до висновків Інклюзивно-ресурсного центру( ІРЦ), (за потреби формуються інклюзивні групи дітей раннього віку);

- за потреби (на  літній період, зміни у демографічній ситуації, на запити батьків) ЗДО може створювати групи:

- короткотривалого перебування дітей,

- групи адаптації дітей раннього віку та інші групи відповідно чинного законодавства.

2.3. У закладі дошкільної освіти (ЗДО) функціонують групи:

-         раннього дошкільного віку,

-         групи дошкільного віку, в тому числі  1- спеціальна (для дітей з порушеннями мовлення) ,

-           інклюзивні групи;

-         можуть функціонувати і  інші групи  не заборонені законодавством, назви груп змінюються за потреби.

2.4. Віньковецький ЗДО №1 має групи:

- шість груп  – з 9 годинним перебуванням дітей,  в.т.ч. 1 – 10,5 годинним (чергова)  режимом перебування дітей.

2.5. Наповнюваність груп дітьми становить:

-          ранній вік –  15 дітей,

-          старший дошкільний вік – 20 дітей,

-          до 12 – спеціальна група ( для дітей з порушенням мовлення),

-          до 15 дітей – різновікові групи,

-         До 15 дітей – групи, які сформовані на літній оздоровчий період,

-          до 10 дітей – групи короткотривалого перебування.

2.6. Засновник може встановлювати меншу наповнюваність груп у закладі дошкільної освіти( залежно від демографічної ситуації, встановлення карантинних обмежень, тощо).

2.7. Зарахування, відрахування та переведення дітей до закладу освіти здійснюють відповідно до Порядку, затвердженого центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

2.8. Приймає дітей до закладу освіти його керівник упродовж календарного року. Зараховують дітей до закладу освіти на підставі:

-      заяви батьків або інших законних представників дитини;

-                медичної  довідки про стан здоров’я дитини з висновком лікаря, що дитина може відвідувати заклад освіти;

-                 довідки дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

-                     копії свідоцтва про народження дитини;

-                 документа  для встановлення батьківської плати;

  Для прийому дітей до спеціальної  групи (для дітей з порушенням мовлення ) та інклюзивної групи додатково подається :

-                направлення місцевого органу управління освіти;

-                висновок ІРЦ.

2.9. За дитиною зберігають місце у закладі освіти за таких обставин:

- хвороба дитини;

- карантин;

- санаторне лікування дитини;

- відпустка батьків або інших законних представників дитини;

- літній оздоровчий період (75 днів).

2.10. Відрахування дітей із закладу освіти здійснюють:

- за бажанням батьків або інших законних представників дитини;

- у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом 2 місяців;

- на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, який унеможливлює її подальше перебування у закладі освіти цього типу;

- відповідно вимог чинного законодавства.

2.11. Директор закладу освіти зобов’язаний письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менше як за 10 календарних днів.

2.12. Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування нових груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду ( до 1 вересня поточного року).

2.13. За потреби діти можуть бути переведені в інші групи упродовж навчального року з таких причин:

     – переведення дитини в спеціальну групу для дітей з порушеннями мовлення;

-    переведення дитини в інклюзивну групу ( за висновком ІРЦ);

-    за заявою батьків.

 

3.Режим роботи закладу освіти

3.1.Режим роботи закладу освіти, тривалість перебування в ньому дітей встановлює його засновник .

          3.2.Заклад освіти працює за 5-денним робочим тижнем упродовж 9 годин, чергова група 10,5 годин.

Вихідні дні — субота, неділя, святкові.

3.3.Щоденний графік роботи закладу освіти: з 8.00 до 17.00, чергова група – з 7.30 до 18.00.

3.4.Графік роботи закладу може змінюватись відповідно потреб, та інших чинних нормативних документів.

3.5.У період становлення карантину, на випадок надзвичайної ситуації, тощо засновник може встановити інший режим роботи ЗДО:

-встановити гнучкий режим роботи працівників;

-запровадити дистанційну роботу педагогічних та інших працівників(за умови наявності технічних умов для такої роботи), надомну роботу, тощо.

 

4.Організація освітнього процесу в закладі освіти

4.1.Навчальний рік у закладі освіти розпочинається 1 вересня й закінчується 31 травня наступного року.

          4.2.Літній оздоровчий  період у закладі освіти триває з 1 червня по 31 серпня.

4.3.Зміст дошкільної освіти визначає Базовий компонент дошкільної освіти. Його реалізують згідно з освітньою програмою та навчально-методичними посібниками, затвердженими в установленому порядку МОНУ.

4.4.Освітні програми обирає педагогічна рада з переліку затверджених.

Колектив закладу має право розробляти  власну освітню програму на основі типових, яку схвалює педагогічна рада закладу освіти та затверджує директор.

Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.

Кожна освітня програма має передбачати набуття дитиною компетентностей, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти.

4.5.Заклад освіти складає План роботи на рік, що конкретизує організацію освітнього процесу. Його схвалює педагогічна рада та затверджує директор.

4.6.Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компоненту дошкільної освіти та затвердженими МОНУ та МОЗУ.

4.7.Заклад має право організовувати додаткові освітні послуги (платні або безоплатні), які не визначені Базовим компонентом дошкільної освіти. Їх вводять лише за згодою батьків дитини або інших законних представників, за рахунок коштів батьків або інших законних представників, фізичних та юридичних осіб на основі Угоди між батьками або особами, які їх замінюють, та закладом у межах гранично допустимого навантаження дитини. Додаткові освітні послуги надаються в межах чинного законодавства.

Відмова батьків або осіб, які їх замінюють, від запропонованих додаткових освітніх послуг не може бути підставою для відрахування дитини з ЗДО.

4.8.Заклад освіти організує освітній процес за такими пріоритетними напрямами:

-              Впровадження особистісно–орієнованої моделі розвитку особистості, підпорядкування усіх освітніх процесів інтересам дитини;

-              Визнання самоцінності дошкільного дитинства, його особливої ролі в розвитку особистості;

-              Збереження дитячої субкультури;

-              Створення сприятливих умов для формування особистісної зрілості дитини, її базових якостей;

-              Повага до дитини. Врахування індивідуального особистого досвіду дошкільника.

-              Компетентнісний підхід до розвитку особистості, збалансованість набутих знань.

-              Надання пріоритету соціально – моральному розвитку особистості, національно-патріотичному вихованню.

-              Пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення у порівнянні з підготовкою до майбутнього етапу життя.

-              Формування у дітей цілісної, реалістичної картини світу, основ світогляду.

4.9.Заклад освіти організовує освітню діяльність з урахуванням гранично допустимого навантаження на дитину.

4.10.Щоденну кількість і послідовність занять визначають у розкладі, який складають з дотриманням санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог. Розклад   затверджує директор закладу освіти.

4.11.Мова навчання і виховання дітей — українська.

           

5. Організація роботи закладу освіти в умовах встановлення карантину,  дистанційного навчання,тощо.

5.1.У період запровадження карантину, НС та інше, засновник закладу освіти зобов’язаний забезпечити встановлення за можливості:

-  гнучкий  режим робочого часу;

- запровадження дистанційної роботи та інших форм організації робочого часу не  заборонених законодавством, або рекомендованих законодавчими актами МОНУ, МОЗУ, Кабінету міністрів України з врахуванням усіх категорій працівників закладу освіти.

5.2. На підставі рішення засновника керівник ЗДО :

- видає накази про встановлення режиму роботи працівників закладу(як педагогічних, так і технічних працівників)

- організовує розроблення Заходів з виконання працівниками освітньо - педагогічної та іншої роботи, що відповідає професійним обов’язкам працівників;

- визначає особливості впровадження освітнього процесу та збереження систем життєзабезпечення та охоронного режиму.

- Керівник контролює виконання цих заходів.

5.3. Педагогічні працівники закладу в межах робочого часу, визначеного графіком, мають виконувати свої професійні обов’язки, організовувати та проводити навчально-виховну роботу, освітній процес, складати або корегувати плани професійного розвитку та самоосвіти, розробляти конспекти занять відповідно до освітньої програми, підвищувати кваліфікацію на е-ресурсах, тощо.

5.4. Педагогічні працівники розробляють рекомендації та проводять консультації з батьками здобувачів освіти  щодо організації освітньої діяльності вдома, розпорядку дня, харчування дитини тощо. Зазначену комунікацію можна організувати за допомогою онлайн - конференцій, Zoom-зібрання, спілкування у групах в соціальних мережах, мобільних додатках, за допомогою електронної пошти  та інших ресурсів,тощо.

5.5. Педагогічні працівники проводять  онлайн - заняття з дітьми з використанням сучасних дистанційних  технологій в режимі реального часу або надсилають  їх запис батькам здобувачів освіти  чи розміщують на вебсайті закладу освіти.

5.6. Педагогічні працівники, які не мають технічних можливостей працювати в онлайн режимі, можуть виконувати методичну роботу, або консультувати батьків в чаті, по телефону.

5.7. Якщо педагоги не мають можливості працювати вдома, вони можуть прийти до закладу і проводити заняття з дітьми дистанційно, працюючи в закладі за комп’ютером, чи телефоном, з дотриманням дистанції, маскового режиму та інших санітарно-гігієнічних вимог встановлених в умовах карантину.

5.8.  Педагогічні працівники працюють під керівництвом вихователя-методиста.

5.9.  Вихователь-методист  складає  графік роботи під час дистанційного навчання для педагогів,  щоб не допустити професійного вигорання й перевтоми.

5.10.  Педагогічні працівники можуть підвищувати кваліфікацію за різними видами і формами, зокрема за дистанційною формою, а також поєднуючи різні форми.

5.11. Працівники закладу з категорії медичного, обслуговуючого, технічного та іншого персоналу працюють за встановленим режимом(гнучкий режим роботи, надомна робота, дистанційна робота) під керівництвом сестри медичної, завідувача господарством.

5.11.  Керівник закладу освіти контролює, чи відпрацьовує працівник установлену норму годин на тиждень.

5.12. Робота усіх категорій працівників закладу освіти на умовах віддаленого доступу (дистанційної форми), гнучкого режиму роботи тощо під час оголошеного карантину, надзвичайної ситуації тощо є правомірною і підлягає оплаті згідно з чинним законодавством.

 

6. Організація харчування дітей у ЗДО

6.1.    Харчування дітей у закладі освіти організовують відповідно до чинної  Інструкції з організації харчування у ЗДО, затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України, та інших нормативних актів.

6.2.     У закладі освіти діє такий порядок забезпечення продуктами харчування:

-  засновник шляхом тендеру визначає постачальників продуктів харчування;

-  засновник за погодженням з керівником закладу освіти складає графік завозу продуктів харчування;

-  завідувач господарством даного ЗДО на підставі Перспективного меню робить замовлення продуктів харчування;

-  завідувач господарством отримує продукти харчування  та зберігає в коморі закладу;

-  сестра медична з  дієтичного харчування  контролює наявність сертифікатів якості продуктів харчування та терміни їх зберігання.

6.3.     У ЗДО  встановлено триразове харчування дітей(за потреби засновник може змінювати режим харчування дітей).

6.4.     Загальне  керівництво організацією  харчування здійснює керівник   закладу освіти.

          6.5.  Завідувач господарством  несе повну матеріальну відповідальність за приймання, зберігання, облік та видачу продуктів, бере участь у складанні  перспективного та щоденного меню. Веде документацію відповідно до вимог законодавчих актів  з організації харчування дітей в закладах дошкільної освіти.

            6.6.Медична сестра з дієтичного харчування  контролює безпечність та якість харчування продовольчої сировини, технологію приготування страв, контролює вихід готових страв відповідно закладених продуктів, безпеку і якість страв, санітарний стан харчоблоку, маркування посуду та інвентаря на харчоблоці, дотримання санітарно-гігієнічних вимог працівниками харчоблоку. Складає перспективне та щоденне меню. Веде документацію відповідно до вимог законодавчих актів з організації харчування дітей в закладах дошкільної освіти.

    6.7. Батьки або інші законні представники дитини вносять плату за харчування дітей в розмірах, визначених державними законодавчими актами та  органами місцевого самоврядування. Плата за харчування здійснюється з бюджету Віньковецької селищної ради відповідно до кошторису, після затвердження його рішенням сесії селищної  ради в межах бюджетних асигнувань, а також за рахунок інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

Кошти місцевого бюджету використовуються для забезпечення організації харчування у закладах освіти Віньковецької селищної ради, а саме:

-         Плата батьків, або осіб, які їх замінюють за харчування дітей дошкільного віку в ЗДО становить в розмірі  60 відсотків від вартості харчування в день. 

6.8.         Пільгові умови оплати харчування дітей у закладі освіти передбачені законодавчими актами або ж можуть надаватися за рішенням органу місцевого самоврядування.

6.9.         Пільги з оплати за харчування в закладі освіти мають такі категорії дітей:

-  діти-сироти;

-  діти, позбавлені батьківського піклування;

-   діти з інвалідністю;

-   діти з особливими освітніми потребами (ООП), які  перебувають  у інклюзивних групах;

-   діти із багатодітних сімей;

-   діти із сімей, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям»;

-  діти, батьки яких беруть (брали) участь в антитерористичній операції АТО або ООС; батьки яких загинули під час проведення антитерористичної операції;

-  діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, або з числа внутрішньо переміщених осіб;

-    діти, один із батьків яких загинув (пропав безвісти), помер під час захисту та суверенітету України.

 

                                                                                7.                    Медичне обслуговування дітей у закладі освіти

7.1.    Медичне обслуговування дітей  закладу здійснюється сестрою медичною згідно Посадових обов’язків  та спеціалістами КНП  Віньковецької  БЛ Віньковецької селищної ради  та КНП  Віньковецького ЦПМСД Віньковецької селищної ради (на безоплатній основі).

7.2.    Медичні працівники КНП  Віньковецької  БЛ Віньковецької селищної ради  та КНП  Віньковецького ЦПМСД Віньковецької селищної ради проводять лікувально-профілактичні заходи:

-       обов’язкові медичні профілактичні огляди працівників закладу;

-       щорічні комплексні медичні огляди дітей закладу.

7.3.    Медична сестра ЗДО  проводить лікувально-профілактичні заходи, зокрема обов’язкові медичні профілактичні огляди, контролює  стан здоров’я, фізичний розвиток дітей, організацію фізичного виховання, загартування, дотримання санітарно-гігієнічних норм та правил, режим і якість харчування.

7.4.    Заклад освіти надає приміщення і забезпечує належні умови для проведення щорічних комплексних медичних оглядів дітей закладу.

 

                                                                                                                       8.                    Учасники освітнього процесу

8.1.    Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:

-  діти дошкільного та раннього віку;

-  батьки або інші законні представники дитини;

- керівник закладу та увесь склад педагогічного, медичного, технічного та обслуговуючого персоналу згідно штатного розпису, затвердженого засновником.

8.2.    Права дитини у сфері дошкільної освіти визначені Конституцією України, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту» та іншими нормативно-правовими актами.

Дитина має гарантоване державою право на:

- безоплатну дошкільну освіту в закладі освіти;

- безпечні та нешкідливі для здоров’я умови  життєдіяльності в закладі, розвитку, виховання та навчання;

- захист від будь-якої інформації, пропаганди та агітації, що завдає шкоди її здоров’ю, моральному та духовному розвитку;

- безоплатне медичне обслуговування у закладі освіти;

- захист від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять здоров’ю дитини, а також від фізичного та психічного насильства, приниження гідності;

- здоровий спосіб життя;

- діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушенням інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладу освіти;

8.3.    Батьки або інші законні представники дитини, мають право:

- обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

- звертатися до закладів освіти, відповідних органів управління освітою з питань розвитку, виховання і навчання своїх дітей;

- захищати законні інтереси своїх дітей у відповідних державних органах і суді;

- бути на громадських засадах асистентом дитини з особливими освітніми потребами або визначити особу, яка виконуватиме обов’язки асистента дитини;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані в закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини з ООП та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати розвитку своїх дітей;

- брати участь у поліпшенні організації освітнього процесу та зміцненні матеріально-технічної бази закладу освіти.

Батьки або інші законні представники дитини, зобов’язані:

- виховувати в дітей любов до України, повагу до національних, історичних, культурних цінностей Українського народу, дбайливе ставлення до довкілля;

- постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних задатків, нахилів та здібностей;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- формувати в дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбності;

- формувати в дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- забезпечувати умови для здобуття дітьми старшого дошкільного віку дошкільної освіти за будь-якою формою;

- виховувати у дитини працелюбність, шанобливе ставлення до старших за віком, державної мови, регіональних мов або мов меншин і рідної мови, до народних традицій і звичаїв;

- своєчасно повідомляти заклад освіти про можливість відсутності або хвороби дитини;

- стежити за станом здоровя дитини;

- приводити в заклад дитину здоровою, охайною і по сезону одягненою;

- дотримуватися цього Статуту, Правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, режиму роботи ЗДО.

8.4.         Педагогічну діяльність у закладі освіти може здійснювати особа, яка має вищу педагогічну освіту за відповідною спеціальністю, професійно-практичну підготовку, фізичний і психічний стан якої дають змогу виконувати професійні обов’язки.

8.5.         Трудові відносини урегульовано законодавством України про працю, законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.

Педагогічне навантаження педагогічного працівника закладу освіти незалежно від підпорядкування, типу і форми власності обсягом менше тарифної ставки встановлюється лише за його письмовою згодою у порядку, передбаченому законодавством України.

8.6.         Педагогічні працівники мають право на:

- педагогічну ініціативу;

- академічну свободу, включаючи свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів;

- користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти;

- вносити пропозиції щодо поліпшення роботи закладу освіти;

- обєднуватись у професійні спілки та бути членами інших обєднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством; на захист професійної честі та власної гідності;

- на соціальне та матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;

- на додаткову оплачувану відпустку;

- оплата праці педагогічних працівників, спеціалістів, обслуговуючого персоналу та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюється згідно з Кодексом законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

8.7.         Педагогічні працівники зобов’язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність, проходити атестацію відповідно чинних нормативно - правових актів;

- виконувати освітню програму для досягнення дітьми передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей дітей, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбності;

- формувати в дітей усвідомлення необхідності дотримуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати дітей під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю дитині;

- забезпечувати емоційний комфорт, захист дитини від будь-яких форм експлуатації та дій, які шкодять її здоров’ю, а також від фізичного та психологічного насильства;

- брати участь у роботі педагогічної ради та інших заходах, пов’язаних з підвищенням професійного рівня, педагогічної майстерності, загальнополітичної культури;

- дотримуватися цього статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

- виконувати накази директора закладу освіти;

8.8.         Педагогічних та інших працівників приймає на роботу до закладу освіти його керівник.

8.9.Усі працівники закладу освіти проходять обов’язкові профілактичні медичні огляди.

          8.10. Оплата праці педагогічних, медичних працівників, працівників з категорії обслуговуючого та технічного персоналу та інших працівників закладу дошкільної освіти здійснюється згідно з Кодексом Законів про працю України та іншими нормативно-правовими актами.

           8.11. Працівникам закладу з числа педагогічного, медичного, технічного, обслуговуючого та іншого персоналу за успіхи в роботі можуть встановлюватися такі форми матеріального та морального заохочення:

-         нагородження грамотою, подякою, грошовою винагородою, премією;

-          встановлення доплати за інтенсивність та напруженість у роботі та інші, що не заборонені законодавством та передбачені Колективним договором між адміністрацією та профспілковим комітетом  закладу освіти.

       8.12. До працівників закладу з числа педагогічного, медичного, технічного, обслуговуючого та іншого персоналу, які систематично порушують цей Статут, Правила внутрішнього розпорядку закладу освіти, не виконують Посадові обов’язки, умови Колективного договору або за результатами атестації не відповідають посаді (для педагогічних працівників) застосовують такі види стягнення: попередження, догана, звільнення з роботи відповідно до чинного законодавства.

8.13. Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації, яку зазвичай проводять раз на п’ять років.

8.14.    Усі працівники закладу зобов’язані дотримуватися цього Статуту, Правил внутрішнього трудового  розпорядку закладу освіти, виконувати свої Посадові обов’язки;

 

9.                Управління закладом освіти

9.1.Управління закладом освіти здійснює його засновник — Віньковецька селищна рада Хмельницького району Хмельницької області.

9.2.  Безпосереднє керівництво роботою закладу освіти здійснює його директор.

Директор закладу освіти:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти в обсязі  виділених засновником коштів;

- призначає на посаду та звільняє з посади працівників, визначає їх функціональні обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу та контроль за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

- сприяє здоровому способу життя дітей та працівників закладу освіти;

- діє від імені закладу освіти, представляє його в усіх державних та інших органах, установах і організаціях, укладає угоди з юридичними та фізичними особами;

- розпоряджається в установленому порядку майном і коштами закладу освіти;

- відповідає за дотримання фінансової дисципліни та збереження матеріально-технічної бази закладу освіти;

- видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження, контролює їх виконання;

- затверджує штатний розпис за погодженням із засновником закладу освіти;

- контролює організацію харчування і медичного обслуговування дітей;

- забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних, протипожежних норм і правил, охорони праці та вимог безпеки життєдіяльності;

- підтримує ініціативи щодо вдосконалення освітньої роботи, заохочує творчі пошуки, дослідно-експериментальну роботу педагогів;

- щороку звітує про освітню, методичну, економічну і фінансово-господарську діяльність закладу освіти на загальних зборах.

9.3.         Постійний колегіальний орган закладу освіти — педагогічна рада.

До складу педагогічної ради входять: усі педагогічні працівники закладу, медичні працівники, інші спеціалісти.

До складу педагогічної ради закладу можуть входити голови батьківських комітетів, фізичні особи, які провадять освітню діяльність у сфері дошкільної освіти.

Запрошеними з правом дорадчого голосу можуть бути представники громадських організацій, педагогічні працівники закладів загальної середньої освіти, батьки або інші законні представники дитини.

Головою педагогічної ради є його директор.

Педагогічна рада обирає зі свого складу секретаря на навчальний рік.

Педагогічна рада закладу:

- схвалює освітню програму закладу, оцінює результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, зокрема систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання вдосконалення організації освітнього процесу;

- схвалює план роботи закладу освіти та  педагогічне навантаження педагогічних працівників;

- затверджує заходи щодо зміцнення здоров’я дітей;

- розглядає питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, та визнає результати підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- заслуховує звіти педагогічних працівників, які проходять атестацію;

- розглядає питання впровадження в освітній процес перспективного  педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- визначає шляхи співпраці закладу освіти з сім’єю;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення працівників закладу та інших учасників освітнього процесу;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту закладу та проведення громадської акредитації закладу;

Рішення педагогічної ради вводять в дію наказом  керівника закладу освіти.

Роботу педагогічної ради планують довільно відповідно до потреб закладу освіти.

Кількість засідань педагогічної ради становить не менше 4 на рік.

У закладі освіти можуть діяти:

- органи самоврядування працівників закладу освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

9.4.         Вищим колегіальним органом громадського самоврядування є загальні збори колективу закладу дошкільної освіти (які скликають не рідше 1 разу на рік)

 Загальні збори колективу закладу дошкільної освіти ухвалюють Статут  ЗДО, зміни і доповнення до нього. Заслуховують звіти керівника закладу з питань статутної діяльності та дають оцінку його професійно-педагогічної діяльності, розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності закладу, затверджують основні напрями вдосконалення роботи та розвитку закладу.

Кількість учасників загальних зборів колективу закладу дошкільної освіти від працівників закладу освіти становить 75%, батьків —25% .

Термін їхніх повноважень становить один рік.

Рішення  загальних зборів колективу закладу дошкільної освіти ухвалює проста більшість голосів від загальної кількості присутніх.

Загальні збори колективу:

- ухвалюють Статут закладу освіти, зміни і доповнення до нього;

- за потреби обирають раду закладу освіти, її членів і голову, встановлюють терміни їхніх повноважень;

- заслуховують звіт директора з питань статутної діяльності, оцінюють її таємним або відкритим голосуванням;

- розглядають питання освітньої, методичної та фінансово-господарської роботи закладу освіти;

- затверджують основні напрями вдосконалення роботи та розвитку закладу( Стратегію розвитку закладу).

9.5.    У закладі освіти може діяти піклувальна рада — орган самоврядування, що формують з представників органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, закладів освіти, окремих громадян для залучення громадськості до розв’язання проблем освіти, забезпечення сприятливих умов ефективної роботи закладу.

Піклувальну раду (у складі 5-9 осіб) створюють за рішенням загальних зборів колективу або ради закладу освіти. Членів піклувальної ради обирають на загальних зборах колективу. Вони працюють на громадських засадах. Очолює піклувальну раду голова, якого обирають голосуванням на засіданні піклувальної ради з-поміж її членів. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але становить не менше ніж чотири рази на рік.

Основними завданнями піклувальної ради є:

- співпраця з органами виконавчої влади, підприємствами, установами, організаціями, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов утримання дітей у дошкільному закладі;

- сприяння зміцненню матеріально-технічної, культурно-спортивної, корекційно - відновлювальної, лікувально-оздоровчої бази закладу освіти;

- залучення додаткових джерел фінансування;

- сприяння організації та проведенню заходів, спрямованих на охорону життя та здоров’я учасників освітнього процесу;

- організація дозвілля та оздоровлення дітей і працівників закладу освіти;

- стимулювання творчої праці педагогічних працівників;

- всебічне зміцнення зв’язків між родинами дітей та закладом освіти;

- сприяння соціально-правовому захисту учасників освітнього процесу.

 

10.           Майно закладу освіти

10.2.     Відповідно до Свідоцтва про право власності від 14.12.2010 № 484323 САС  дошкільному закладу передано в оперативне управління земельну ділянку, будівлі, комунікації, інвентар, обладнання та ігрові майданчики.

 

11.           Фінансово-господарська діяльність закладу освіти

11.2.    Утримання та розвиток матеріально-технічної бази закладу освіти фінансуються за рахунок коштів засновника закладу освіти.

11.3.    Джерелами фінансування закладу освіти є кошти:

- засновника;

- місцевого бюджету в розмірі, передбаченому нормативами фінансування;

- батьків або осіб, які їх замінюють;

- добровільні пожертвування та цільові внески фізичних і юридичних осіб;

- інші кошти, не заборонені законодавством.

11.4.    Заклад освіти за погодженням із засновником має право:

- придбати, орендувати необхідне йому обладнання та інше майно;

- отримувати допомогу від підприємств, установ, організацій та фізичних осіб;

- здавати в оренду приміщення, споруди, обладнання юридичним та фізичним особам для здійснення освітньої діяльності згідно із законодавством;

- здавати в оренду приміщення господарських споруд фізичним та юридичним особам, діяльність яких не перешкоджає освітньому процесу закладу освіти згідно із законодавством.

11.5.    Статистичну звітність про діяльність закладу освіти подають відповідно до законодавства.

11.6.    Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначає директор закладу відповідно до законодавства.

11.7.    Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію засновника.

11.8.    Головним розпорядником коштів є Віньковецька селищна рада Хмельницького району Хмельницької області.

 

 

12.           Контроль за діяльністю закладу освіти

12.1.Основною формою контролю за діяльністю закладу освіти є інституційний аудит, який проводить центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

12.2.    Контроль за дотриманням закладом освіти державних вимог щодо змісту, рівня й обсягу дошкільної освіти здійснює відділ освіти, молоді та спорту Віньковецької селищної ради .

12.3.    Зміст, форми та періодичність контролю, що не стосується освітнього процесу, встановлює засновник закладу освіти – Віньковецька селищна рада Хмельницького району Хмельницької області.

12.4.    Внутрішній контроль у закладі дошкільної освіти проводить його директор  та вихователь-методист відповідно до річного плану роботи.

 

13.           Прикінцеві положення

13.2.    Цей Статут є основним документом, який визначає порядок діяльності, сукупність загальних прав та обов’язків Віньковецького ЗДО №1 протягом усього періоду його функціонування.

13.3.    Статут затверджується засновником, зміни та доповнення до нього вносяться засновником за пропозицією:

- голови  Віньковецької селищної  ради;

- постійних депутатських комісій селищної ради;

- директора Віньковецького ЗДО №1;

- трудового колективу.

13.4.    Цей Статут складено у трьох примірниках які знаходяться:

Перший примірник - у засновника;

Другий примірник – у Віньковецькому ЗДО №1;

Третій примірник - у державного реєстратора.

Кожен із примірників Статуту має однакову юридичну силу.

13.5.    У всьому, що не врегульовано цим Статутом, слід керуватися чинними  законодавчо-нормативними актами України.

 

 

 

 

__________________________                         Алла СВИНОБОЙ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

1. Положення про спеціальну групу для дітей з порушеннями мовлення Віньковецького дошкільного навчального закладу ясла-садка №1 комбінованого типу.

2.Положення про команду психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами (ООП) у Віньковецькому ДНЗ ясла-садку №1 комбінованого типу.

3.Положення про підвищення кваліфікації педагогічних працівників  Віньковецького дошкільного навчального закладу ясла-садка №1 комбінованого типу.

4.Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти у Віньковецькому ДНЗ ясла-садку №1 комбінованого типу.

5.Положення про проведення педагогічної ради.

6.Положення про батьківський комітет.